دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

خانه هوشمند امروزه دیگر یک رویا نیست و به راحتی با پیشرفت تکنولوژی می توان این امکان را فراهم کرد که کنترل امور خانه را به صورت هوشمند در اختیار داشته باشیم.

۱ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تکنولوژی ساختمان هوشمند امکانات متنوع وگسترده ای در اختیار میگذارد که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود میتواند از تمامی یا تنها بخشی از آن بهرذه مند گردد . با کمک این تکنولوژی تمامی وسایل و تجهیزلات داخل ساختمان ، بر حسب خصوصیات محل و نیاز استفاده کننده گان ، توسط صفحه ای نمایش داده میشوند و از همانجا قابل کنترل و مدسیریت هستند . فلسفه اصلی تکنولوژی ساختمان هوشمند بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهای او پایه ریزی شده ، به درخواستهای امروز و آینده پاسخی ساده  مناسب میدهد و قابلیت هماهنگ شدن با تکنولوژی های بعدی را داراست . در اینجا در مورد وسایل و تجهیزاتی در ساختمان توضیحاتی داده میشود که قابل کنتارل هستند.

روشنایی : در ساختمان هوشمند منابع نور اعم از چراغ سقفی ،دیواری ،رومیزی ، چراغهای رنگی تزئینی ، فلورسنت و لامپهایLED همگی به تفکیک یا گروهی قابل کننترل هستند . با این روش میتوان بدون نیاز به سرکشی به تمامی چراغها از وضعیت تک تک آنها اطلاع حاصل نمود و آنها را «روشن – خاموش » کرد.

سیستم ایمنی : ساختمان هوشمند قابلیت مدیریت سیستم دزدگیر ، دروبینهای مدار بسته و حسگر اثر انگشت(Biometric system)را داراست . از مزیتهای اصلی میتوان دقت بالا ، قابلیت کنترل از راه دور ، امکان ارسالSMSبرروی تلفن همراه ، منطقه بندی فضای تحت پوشش(Zone) و تشخیص دود و آب گرفتگی را نام برد.

در ، پنجره ، کرکره وسایه بان : (نصب شده در داخل یا خارج)و سایبان ها به سادکپگی قبا کنترل میباشند . هنگام ترک ساختمان با یک نگاه به صفحه نمایش از وضعیت باز و بسته بودن کلیه در و پنجره ها آگاه شوید . کنترل درها با استفاده از حسگر اثر انگشت و کارتهای مغناطیسی بصورت مرکزی ، علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر امکان طبقه بندی و زمان بندی دسترسی به ساختمان را بوجود می آورد.

  • احسان دهقی