دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

خانه هوشمند امروزه دیگر یک رویا نیست و به راحتی با پیشرفت تکنولوژی می توان این امکان را فراهم کرد که کنترل امور خانه را به صورت هوشمند در اختیار داشته باشیم.

  • ۰
  • ۰

اتوماسیون خانه هوشمند و اینترنت اشیا(IoT) در سالهای اخیر آوازه خود را در صنعت فناوری اطلاعات به گوش همگان رسانده است. زندگی روزمره با افزایش روزافزون خانه هوشمند و دستگاه های متصل شده به انها ساده تر، بهتر و راحت تر شده است. خانه هوشمند زندگی مردم را تغییر داده است. برای مثال، چگونه تهویه مطبوع خانه خود را قبل از اینکه به ان داخل شوید کنترل کنید؟ چگونه در مورد درخواست خانواده تان برای پخش موسیقی مورد علاقه انها و به روز رسانی آب و هوا در حالی که شما هنوز هم در آشپزخانه در حال آماده کردن شام هستید پاسخ مثبت دهید ؟ اتوماسیون خانه هوشمند می تواند حتی بیشتر از آنچه در تصور ماست ، عمل نماید.این به جزئی از آینده زندگی ما تبدیل شده است.

دستگاه های خانگی در خانه هوشمند و اینده آنها

تا سال 2020، انتظار می رود که سرمایه بازار جهانی خانه هوشمند به حدود 40 میلیارد دلار برسد. در حال حاضر، این دستگاه ها از هر نوعی مانند کتری هوشمند، یخچال و فریزر و خشک کن ها و دستگاههای تهویه هوا و طیف وسیعی از دستگاه های ایمنی و امنیتی مانند سیستم های هشدار و دوربین های امنیتی را شامل می شوند.

چه چیزی باعث می شود سیستم های هوشمند خانه بسیار جذاب باشند؟ 

مدیریت اسان و برقراری ارتباط بین این سیستم ها از مشخصه های خانه های هوشمند میباشند. با کمک دستگاه های هوشمند خانگی IoT، میتوان به صرفه جویی در وقت و صرفه جویی در انرژی و هزینه ها اشاره نمود.یکی از مسائل اصلی که افراد در مواجهه با استفاده از خانه های هوشمند و دستگاههای IOT با آن روبرو هستند، هزینه های بالای این سیستم و تجهیزات است. درست است که آنها در مقایسه با سیستم های گذشته قیمت بالاتری دارند، ولی در آینده در انرژی مصرف شده و هزینه آنها  صرفه جویی خواهد شد که حایز اهمیت می باشد. با این حال، گفته میشود که تا سال 2019، و همچنین سال های آینده، برای صنعت خانه های هوشمند،سالهای امیدوار کننده خواهد بود. 

 

  • ۹۸/۰۷/۲۷
  • احسان دهقی

خانه هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی