دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

خانه هوشمند امروزه دیگر یک رویا نیست و به راحتی با پیشرفت تکنولوژی می توان این امکان را فراهم کرد که کنترل امور خانه را به صورت هوشمند در اختیار داشته باشیم.

  • ۰
  • ۰

به طور کلی همانند دیگر سیستم های کنترلی،BMS نیز از سه بخش تشکیل می شود:

 -1حسگرها:حسگرها سنجش پارامترهای محیطی و ارسال این اطلاعات به سیستم را عهده دار هستند. این اطلاعات می تواند دمای محیط بیرون و درون ساختمان هوشمند ، دمای سیال گرم کننده یا خنک کننده، میزان روشنایی محیط، میزان رطوبت، مقدار گازها در هوا، حضور یا عدم حضور افراد در محل و دیگر اطلاعاتی که برای راهبری بهینه سیستم حیاتی است، باشد.


  -2کنترلر ها: کنترل ها اجزایی از سیستم ساختمان هوشمند هستند که اطلاعات دریافتی از حسگرها را دریافت و بر اساس نرم افزار درونی خود یا نرم افزار شبکه پردازش و بر حسب نیاز فرامینی را به عملگرها ارسال می کنند.

-3 عملگرها: عملگرها نیز اجزایی از سیستم هستند که فرامین ارسالی از کنترلر ها را دریافت و بر اساس آن واکنش نشان می دهند. این عملگرها می توانند شیرهای برقی سیالات، دریچه های قابل تنظیم عبور هوا در ساختمان هوشمند، رله های قطع و وصل جریان الکتریکی و.... باشند. سه بخش یاد شده توسط یک مکانیزم ارتباطی با هم مرتبط می شوند که خود از دو قسمت مهم تشکیل شده است:

  • رسانه (مدیای) ارتباطی مانند سیم، فیبر نوری، امواج رادیویی
  • روتکل ارتباطی یا زبان محاوره اجزا مانند LonWorks ، BacNet

در حقیقت حسگرها، کنترلرها و عملگرها از طریق مدیای ارتباطی، براساس زبان محاوره ای یا پروتکل ارتباطی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

  • ۹۸/۰۸/۱۳
  • احسان دهقی

ساختمان هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی