دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

دنیای خانه هوشمند

هوشمند سازی خانه با سیستم خانه هوشمند

خانه هوشمند امروزه دیگر یک رویا نیست و به راحتی با پیشرفت تکنولوژی می توان این امکان را فراهم کرد که کنترل امور خانه را به صورت هوشمند در اختیار داشته باشیم.

  • ۰
  • ۰

تکنولوژی ساختمان هوشمند امکانات متنوع وگسترده ای در اختیار میگذارد که هر شخص نسبت به علاقه و سلیقه خود میتواند از تمامی یا تنها بخشی از آن بهرذه مند گردد . با کمک این تکنولوژی تمامی وسایل و تجهیزلات داخل ساختمان ، بر حسب خصوصیات محل و نیاز استفاده کننده گان ، توسط صفحه ای نمایش داده میشوند و از همانجا قابل کنترل و مدسیریت هستند . فلسفه اصلی تکنولوژی ساختمان هوشمند بر اساس محوریت بخشیدن به شخص استفاده کننده و نیازهای او پایه ریزی شده ، به درخواستهای امروز و آینده پاسخی ساده  مناسب میدهد و قابلیت هماهنگ شدن با تکنولوژی های بعدی را داراست . در اینجا در مورد وسایل و تجهیزاتی در ساختمان توضیحاتی داده میشود که قابل کنتارل هستند.

روشنایی : در ساختمان هوشمند منابع نور اعم از چراغ سقفی ،دیواری ،رومیزی ، چراغهای رنگی تزئینی ، فلورسنت و لامپهایLED همگی به تفکیک یا گروهی قابل کننترل هستند . با این روش میتوان بدون نیاز به سرکشی به تمامی چراغها از وضعیت تک تک آنها اطلاع حاصل نمود و آنها را «روشن – خاموش » کرد.

سیستم ایمنی : ساختمان هوشمند قابلیت مدیریت سیستم دزدگیر ، دروبینهای مدار بسته و حسگر اثر انگشت(Biometric system)را داراست . از مزیتهای اصلی میتوان دقت بالا ، قابلیت کنترل از راه دور ، امکان ارسالSMSبرروی تلفن همراه ، منطقه بندی فضای تحت پوشش(Zone) و تشخیص دود و آب گرفتگی را نام برد.

در ، پنجره ، کرکره وسایه بان : (نصب شده در داخل یا خارج)و سایبان ها به سادکپگی قبا کنترل میباشند . هنگام ترک ساختمان با یک نگاه به صفحه نمایش از وضعیت باز و بسته بودن کلیه در و پنجره ها آگاه شوید . کنترل درها با استفاده از حسگر اثر انگشت و کارتهای مغناطیسی بصورت مرکزی ، علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر امکان طبقه بندی و زمان بندی دسترسی به ساختمان را بوجود می آورد.

  • ۹۸/۰۹/۰۴
  • احسان دهقی

ساختمان هوشمند

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی